Написати цю статтю мене надихнула фраза одного нашого клієнта, що в якийсь момент власник стає найбільшою загрозою для бізнесу.

І я згадав про один проєкт, з власниками якого я спілкувався багато місяців тому. Назвемо проєкт «Super Token Arena». Самі вони описували свій проєкт як браузерну гру в жанрі шутер, що позиціює себе Decentralized Finance екосистема, а ще — як гра з можливістю заробітку без вкладень.

Найближчою метою вони ставили залучення 10 000 000 гравців 🙂

На мої обережні запитання щодо рекламних бюджетів, власники відповіли приблизно так:

«— Проєкт злетить сам собою, тільки треба посіви зробити. Платна реклама, CPA мережі з оплатою за користувача? Навіть не пропонуйте нам таке! Адже ми самі круті просто тому, що так».

Окей, може ви насправді такі круті — подумав я. І пішов аналізувати проєкт.

Оскільки моє перше з ними спілкування було до того, як я бачив гру, мені було важко скласти загальну картинку. Тому коли вони дали посилання, я зареєструвався, потім подивився, що є на ринку й написав їм наступне:

Я зареєструвався та пограв у гру, також подивився як можна заробляти, зайшов у профіль, подивився на функцію поповнення і в цілому зрозумів цю модель.

Зараз напишу свої висновки, але я заздалегідь хочу попередити, що моя мета зараз — описати ситуацію з урахуванням усіх можливих ризиків. Маркетинг має будуватись на баченні як сильних, так і слабких сторін продукту. З погляду продажу вам наших послуг, краще розповідати те, що ви б хотіли почути. Але це не наш метод 😁

Що я зараз бачу:

1. Гра та аудиторія

1.1. На мою думку, серед аудиторії, що грає в шутери, важливо, як саме побудований ігровий процес, стиль графіки, механіка гри.

Зараз механіка гри сильно відрізняється від того ж Fortnite або Counter Strike. Наприклад, можна бігти та стрибати, але не можна присісти. А коли закінчуються патрони — не можна підібрати зброю іншого гравця.

Крім того, гра браузерна, тому є вимоги до заліза. Наприклад, на моєму Mac Air були сильні лаги, тому я перейшов на інший комп’ютер з оперативкою 16 Гб, де грати було вже норм.

1.2. Для мене гра виглядає спрощено в порівнянні з тим, до чого я вже звик.

Тобто якщо чесно відповісти собі на питання чи будуть гравці грати в цю гру, якщо в ній не буде додаткових плюшок типу заробітку — як ігровий продукт ця гра зараз не виділяється, навпаки вона спрощена до інших шутерів.

Тепер подивимось на основну плюшку у вигляді заробітку, наскільки це унікальна пропозиція, щоб аудиторія обирала цей продукт саме за цим критерієм.

2. Конкуренти

2.1. Перше, що мені було цікаво — чи були проєкти такого типу в минулому. Найстаріше, що мені вдалося знайти це ось цей проєкт: https://habr.com/ru/articles/13776/

Для запуску нового проєкту важливо чітко розуміти, чому вмерли попередники, щоб не повторювати їхні помилки.

2.2. Далі, я знайшов ось цей проєкт із крутою графікою та маркетингом:

https://www.shrapnel.com/

https://www.youtube.com/watch?v=5pdiOiB1uf0

2.3. Також є ось такий дуже схожий за графікою шутер:

https://partnerkin.com/tribuna/arbihelper_moya_tehnicheskaya_pomow_arbitrazhniku/kak_za_4_minuty_zarabotat_0002

2.4. Або ось такий, який теж себе позиціює як шутер із заробітком:

https://battlehero.io/

https://www.youtube.com/watch?v=eRaxkcynIQ8&

3. Мій висновок

3.1. З того, що побачив, сама по собі ідея заробітку в шутері це не та ідея, яку можна просто озвучити ринку та отримати потік аудиторії. Навіть після поверхневого огляду були знайдені й мертві проєкти й ті, що тільки стартують.

3.2. Цільова аудиторія в першу чергу хоче грати в цікаву гру, а заробіток буде додатковою фішкою, приємним бонусом.

Тому маркетинг https://www.shrapnel.com/ виглядає так, наче розробники насамперед вкладаються в крутий досвід гравця — починаючи від візуальної складової, сюжету, системи розвитку персонажа, системи створення контенту й багато всього іншого.

Тому залучити 10 мільйонів гравців це не та завдання, що досягається простим посівом пропозиції.

Через кілька днів я отримав коротку суху відповідь, що, мов, «шукаємо далі». Мабуть, малося на увазі, «шукаємо далі людину, що скаже те, що ми хочемо почути».

Пройшло багато місяців, я зайшов подивитись як у них справи. П’ять підписників у телеграмі, кілька куплених оглядових відео на YouTube і на цьому все.

Сайт ще працює, але загально проєкт виглядає як мертвий.

І тут мені стало сумно через те, що люди витратили купу свого часу та грошей рухаючись не туди. Однієї розмови на початку всього цього було б достатньо, щоб або відмовитися від проєкту або суттєво скорегувати курс розвитку. Не обов’язково це мала б бути розмова зі мною. З будь-яким спеціалістом, що дав би альтернативну думку й допоміг подивитись на все це без рожевих окулярів.

У кінці статті має бути якийсь висновок. Але в цьому випадку пропоную зробити висновки самостійно.