Іноді важко вирізнитися серед конкурентів, особливо коли твоя галузь роботи дуже специфічна. Як за допомогою позиціювання ми допомогли нашому клієнту чітко донести ринку, що він CRM-інтегратор, а не CRM-система, читайте далі.

У цьому кейсі ви дізнаєтеся:

  • як моя команда розробляла позиціювання для CRM Solutions;
  • які фактори вибору вплинули на розробку;
  • що було запропоновано клієнту;
  • що в результаті було затверджено.

Розробка позиціювання в цьому випадку розподілилась на такі етапи:

  1. брифування клієнта;
  2. дослідження конкурентів на ринку;
  3. дослідження цільової аудиторії;
  4. дослідження ключових факторів вибору.

Далі я детально розповім, що було зроблено в кожному з етапів розробки.

1. Брифування клієнта

Під час заповнення брифу необхідно отримати відповіді на запитання щодо:

  • компанії;
  • продукту;
  • клієнтів;
  • конкурентів;
  • інструментів лідогенерації;
  • фірмового стилю;
  • сайту та лендингів. 

Крім того, на цьому етапі важливо було зрозуміти:

  1. Які особливості вже є в CRM Solutions?
  2. Що такого є в компанії, що може вигідно вирізняти її серед інших конкурентів?

Завдяки відповідям ми змогли краще зрозуміти клієнта та його побажання. І головне, що було зроблено, — ми не тільки знайшли ці особливості, а ще й впровадили це в позиціювання. 

2. Дослідження 

На цьому етапі було проведено дослідження конкурентів та цільової аудиторії. Ось приклади того, що потрапило в цей розділ:

CRMIUM — компанія, яка комплексно впроваджує CRM-системи.

Переваги, які описані на сайті:

Враховують особливості та завдання вашого бізнесу, аби підібрати оптимальне CRM-рішення для розвитку вашої компанії.

Chelcrm — агенція, яка активізує та продовжує ліцензії amoCRM в Україні. 

Переваги, які описані на сайті:

Впроваджують amoCRM та розробляють додаткові віджети у разі потреби клієнта.

IT UA — компанія, що впроваджує CRM-системи, займається інтернет-маркетингом, розробляє сайти та надає технічну підтримку сервісів.

Переваги, які описані на сайті:

Ведуть проєкти «під ключ», усуваючи потребу звертатися до ще якогось підрядника.

СРМ Експертс — це компанія, яка впроваджує amoCRM та в разі потреби надає технічну підтримку.

Переваги, які описані на сайті:

Роблять складні завдання найпростішими.

Ми побачили, що CRM-інтегратори намагаються переконати клієнтів у своєму досвіді. Але що таке досвід інтеграторів для їхніх клієнтів? На що він впливає?… Нам потрібно було багато разів поставити запитання «навіщо?», щоб докопатися до справжньої відповіді. 

3. Позиціювання бренда, процес розробки 

Перше, що важливо зрозуміти: позиціювання не працює, як чарівна паличка, і не дає ефекту відразу. Це гра в довгу. Лише приблизно через рік ринок починає звикати до позиціювання компанії та відчувається результат від фокусування комунікації на особливостях проєкту. 

Щоб розробити позиціювання, ми уважно подивилися на фактори вибору та дійшли висновку, що:

Величезний сегмент факторів вибору CRM-інтеграторів займають фактори довіри. 

Клієнтам важливо, аби їм не просто впровадили CRM-систему. 

Їх бентежить, що буде потім, коли робота буде зроблена і компанія залишиться сам на сам із системою, яку порекомендували та впровадили. 

І це була саме та проблема, яку розв’язує CRM Solutions. Мета CRM Solutions — це не просто впровадити CRM-систему. Насамперед це пошук найбільш відповідної системи, налаштування найпростішого та органічного для цього бізнесу-процесу. А також навчання та допомога працівникам клієнта, аби їм було комфортніше звикнути до системи. 

4. Як ми рухалися до результату?

Цей інсайт дав нам змогу сформулювати особливості, які відрізняли CRM Solutions серед конкурентів на ринку: 

  1. Індивідуальний підхід до кожного клієнта.
  2. Обов’язкова підтримка та навчання персоналу.
  3. Персоналізований аналіз системи обліку CRM-системи під сферу діяльності клієнта.

Зважаючи на цю інформацію, ми підібрали декілька варіантів позиціювання з акцентом на особливостях та факторах вибору. 

У фінал вийшла ось ця версія: 

CRM Solutions — підбір, впровадження та навчання роботи з CRM, якою ви дійсно будете користуватися.

Також ми зробили кілька різних формулювань та гасел, які доносили один і той самий сенс різними словами:

Підберемо CRM-систему, якою ви дійсно будете користуватися, або відмовимо від впровадження. 

Працює CRM → Працює бізнес → Працює економіка 

Зараз елементи позиціювання використовуються:

  • на сайті;
  • у рекламі;
  • та в усіх соцмережах.

До речі, приблизно через 3 місяці після розробки та впровадження позиціювання трапилася крадіжка сторіччя. Ми помітили, що одне з гасел поцупила інша компанія:

Плагіат, слоган, позиціювання

Хіба ж це не визнання? 🙂 

Якщо вам потрібна допомога з розробкою позиціювання, яке буде настільки ж крутим, що його захочуть поцупити, заповнюйте форму, і ми все для цього зробимо.