Сьогодні я розповім про оновлення позиціювання для платформи інтернет-магазинів Solomono.
Цей потужний проєкт було створено в 2006 році й увесь цей час засновники докладали всіх зусиль, щоб їхнє рішення стало найшвидшим на ринку.
Логіка була така: достатньо зробити добре, і клієнти самі розберуться. Але практика показує, що мало створити потужний продукт — потрібно впровадити таке позиціювання, яке зробить переваги очевидними для клієнтів.
1. Виявлення проблеми
У моїй практиці ще не було такого випадку, коли позиціювання будувалося без детального опитування клієнта. До речі, це саме ті запитання, які можна знайти у workbook цього воркшопу:
На етапі аналізу відповідей ми зіткнулися з проблемою: великий перелік послуг, орієнтований на різні цільові аудиторії та потреби клієнтів:
- оренда інтернет-магазинів;
- покупка готового інтернет-магазину;
- кастомна розробка інтернет-магазинів.
Виділити щось одне ми не могли. Тому перед нами постав виклик знайти позицію, яка буде не занадто широка, але й не вузька. Але певним чином вона має розкривати ключові переваги сервісу.
На цьому челендж не завершувався, оскільки була додана важлива умова: позиціювання можна застосувати як в Україні, так і на міжнародному ринку. Отже, задача стала з двома зірочками, що зробило її тільки цікавішою 🙂
2. Дослідження конкурентів
Проаналізувавши позиціювання конкурентів, ми виявили деякі закономірності. Наприклад, ці компанії розповідають про свої переваги щодо класичного процесу розробки сайту:
- Хорошоп — сучасна платформа та сукупність послуг із запуску інтернет-магазинів. Ми подбали про те, щоб ви займалися бізнесом, а не розробкою сайту.
- Shop Express — Твій бренд — твій дизайн. Створення інтернет-магазину без програмістів, без шаблонів.
- Recommerce — зробіть революцію у своїй торгівлі. Створіть інтернет-магазин без дизайнера та програміста.
Але через схожість підходу вони мають досить одноманітний вигляд. Міжнародні проєкти, натомість, здалися нам більш різноманітними:
- Shopify — No.1 Ecommerce Platform for All Businesses
Використовують принцип першості, яку вони намагаються підтверджувати кількістю років на ринку та кількістю сайтів, що реалізовані на цій платформі.
- BigCommerce — Grow from $1 Million to $100 Million
Ця платформа чітко концентрується на аудиторії магазинів, які вже чогось досягли. Тобто допомагають вирости із середніх до великих розмірів. За принципом фокусування аудиторії мені це позиціювання сподобалося найбільше.
- Ecwid — E-commerce for Everyone
Не найвдаліший приклад позиціювання, радше ілюстрація помилки, яку Джек Траут та Ел Райс називають «бути всім для всіх».
Якщо розглянути сильні сторони міжнародних конкурентів, їх можна визначити так:
- Wix — найкращий редактор.
- Shopify — найкращий за AI-функціональністю.
- Shift4Shop — найкраща безкоштовна платформа електронної комерції.
- Square Online — найкраще для багатоканальних продажів.
- BigCommerce — найкраще для збільшення продажів.
- Weebly — найкраще співвідношення ціни та якості.
3. Робочий процес
Якщо описати його кількома словами, то робочий процес створення позиціювання — це коли ти разом із командою вдивляєшся в зроблені записи, пропонуєш варіанти, вислуховуєш аргументи, чому так не працює, і так по колу багато-багато разів 🙂
Цього разу рішення прийшло зовсім нешвидко.
Здавалося, що ми знайшли та проаналізували все: функціонал, наявність відгуків та кейсів, кількість років досвіду в ніші, експертність команди.
Але в певний момент ми зрозуміли, як перетворити складність на перевагу.
4. Створення позиціювання
По-перше, варіанти для України та міжнародного ринку все ж таки були сформульовані з невеликою відмінністю:
Solomono — платформа для створення найшвидших інтернет-магазинів у світі.
Solomono — the fastest e-commerce platform in the world.
Але для виділення переваг для різних груп аудиторії ми додали гасло-підсилення:
- Для послуги оренди — легко і без досвіду.
- Для покупки сайту з модулями — без обмежень у технічних можливостях.
- Для великих гуртових сайтів / індивідуальної розробки — потужні рішення для великих магазинів.
Отже, основна перевага сервісу залишилась у фокусі уваги.
А фактори підсилення сформували свої відмінності для кожної групи ЦА.
Клієнт залишився задоволеним запропонованими варіантами, а ми написали цей кейс, щоб не забути, що кожна задача може бути вирішена, скільки б зірочок у ній не було 🙂
Лише корисні маркетингові матеріали на вашій пошті
Дякую!
Ваш запит на отримання корисних матеріалів успішно відправлений.