Оскільки зараз моєю основною роботою є виконання обов’язків CEO в агенції Solve Marketing, я буду ділитися з вами секретами внутрішньої кухні агенції та розповідати, як побудовані наші процеси. Сьогодні я розповім про наш внутрішній маркетинг, а точніше — про відділ маркетингу для відділу маркетингу 😉 

Як ви вважаєте, скільки часу потрібно в ідеалі, щоб встигати розвивати сайт, створювати десятки публікацій для блогу та соціальних мереж, тестувати власні рекламні кампанії, розробляти та оновлювати презентаційні матеріали, розвивати партнерську мережу та робити багато всього іншого для розвитку агенції? 

Якщо чесно, я й сам не знаю, оскільки мені іноді здається, що внутрішній маркетинг може зайняти ВЕСЬ час, навіть якби нас було не тридцять людей у команді, а три тисячі. 

У цій статті я розповім про активні напрями внутрішнього маркетингу Solve Marketing та скільки вони займають часу. 

Тут важливо зробити уточнення, про які саме години роботи йдеться. У нашому внутрішньому трекінгу обсяг у годинах — це чистий час виконання конкретного завдання з вимірювальним результатом, який можна показати та оцінити. Тобто це чистий час на «зроблено», а не «думав» чи «обмірковував, як зробити». 

Можна було б порахувати все це, як кількість людей, що працюють над маркетингом проєкту фултайм. Але з цим виникають питання. Наприклад, якщо людина працює на фултайм, то начебто ми можемо розраховувати на 168 годин за 21 робочий день. Але в реальності з цих годин треба вирахувати непередбачені вихідні та лікарняні, час на навчання, час на загальні організаційні питання тощо. 

У найкращому разі можна розраховувати на 120-140 ефективних робочих годин, якщо людина дуже досвідчена та сфокусована. Але насправді це досить велика вилка: від 80 до 140 годин. 

І поки я вас остаточно не заплутав, краще перейду до суті 🙂 

Стратегічне планування 

Раніше раз на пів року ми проводили стратегічну сесію та визначали перелік завдань, які нам треба виконати. Але зараз ми перейшли на планування за наявними факторами вибору. 

Якщо коротко, то це наш внутрішній фрейвморк, що дає змогу подивитися на послуги очима клієнтів та сформулювати максимально повний перелік чинників, які вливають на вибір клієнтів. 

Прочитати про це більш детально можна, наприклад, тут → 

Ми витратили на цю роботу 50-60 годин, але тепер у нас взагалі немає необхідності замислюватися, що саме потрібно робити та в якій послідовності. Завдяки фреймворку за факторами вибору перелік стратегічних завдань на 2024 рік складається з 223 позицій, чого більш ніж достатньо. 

Тому з тих питань, що пов’язані з плануванням, нам залишається тільки переглядати пріоритети завдань та оновлювати деякі плани, які варто тримати актуальними для поточних змін: 

Контент-план

Потрібен, щоб проаналізувати результати попередніх періодів, врахувати тренди, визначити пріоритетність створення нового контенту. 

Оновлення контент-плану вимагає до 2-3 годин на місяць.

Стратегія лідогенерації

Також потрібно раз на місяць приділяти час, щоб визначити результати попередніх періодів, розподілити бюджет, спланувати нові запуски. 

Так само не займає багато часу та потребує лише 1-2 години на місяць. 

Контент

Розробка експертного контенту — це одна з тих прірв, куди можуть зникнути сотні годин роботи. Оскільки ми намагаємося зробити це максимально якісно, контент проходить кілька циклів правок та виправлень. 

Ось орієнтовні витрати часу: 

  • створення публікацій для соцмереж на місяць (40 публікацій сумарно в Instagram, Facebook, LinkedIn, Telegram) — 30 годин;
  • наповнення блогу статтями (6+ матеріалів) — 25 годин;
  • SEO матеріали для сайту — 15 годин.

Основні складнощі, які виникають у роботі:

1. Дехто думає, що можна просто найняти 10 копірайтерів, дати їм завдання писати по 10 статей на день і через 10 днів у тебе буде 100 якісних експертних статей. 

Але в реальності експертний контент вимагає, як зрозуміло з назви, залучення експертів. Щоб отримати 100 експертних статей, потрібен час спеціалістів, які зайняті роботою з клієнтськими проєктами. 

2. Неможливо просто перенести матеріал із професійного LinkedIn у розважальний TikTok. Важливо пам’ятати, за чим приходять люди в певну соцмережу, і застосовувати відповідні підходи.

Ми намагаємося компенсувати час застосуванням підходу, який ми називаємо «фабрика контенту». Наприклад, із цієї статті можна зібрати 1-2 сценарії для рилсів, а скорочену до 3 абзаців версію розмістити у Facebook. 

Дизайн та верстка

Ви думали, що витрати часу на соціальні мережі закінчилися в попередньому розділі? Якби ж так… 

  • Оформлення вже згаданих постів для соцмереж — 45 годин.
  • Візуальне оформлення статей — 5 годин. 

Я вважаю, що на оформленні не можна економити, оскільки дизайн — це обличчя бренду. Тому ми не заощаджуємо час на дизайні сторінок, візуалі для соцмереж і статей. Те, що ми робимо для себе, — це наша вітрина. 

До речі, ось наш шоуріл: 

Розробка та доопрацювання сайту

Розвиток сайту — найбільш болісний напрям, оскільки він найдорожчий у перерахунку на гроші. 

Але я все одно вважаю, що: 

1. Сайт має постійно доопрацьовуватися. Мінімум раз на рік треба переглядати сайт і змінювати все, що здається вам застарілим та відмерлим. Якщо ваша компанія змінюється та розвивається так само швидко, як і ми, то те, що ви робили рік тому, найімовірніше, актуально зараз хіба на 50%. Коли клієнти переглядають старий сайт, вони бачать ваше минуле. А ви вже змінилися, ви інші. Тому й сайт має змінюватися. 

2. Одним із ефективних джерел трафіку є SEO-просування, а це насамперед розвиток та доопрацювання нашого сайту. 

На жаль, ми маємо обмежувати цей напрям до фактичних можливостей, тому зараз у нас є лише 200 годин на цей напрям: 

  • дизайн сторінок сайту — 50 годин;
  • дизайн лендінгів — 40 годин;
  • верстка матеріалів — 20 годин; 
  • верстка сторінок — 45 годин;
  • робота редактора — 30 годин; 
  • налагодження елементів сайту — 20 годин;
  • створення експериментальних сторінок та функцій — 30 годин. 

Зараз ми майже не використовуємо конструктори сайтів і працюємо з WordPress. Робота з кодом підвищує вартість, але дає змогу уникнути обмежень. До біса обмеження 🙂 

Лідогенерація

За роки існування агенції ми, напевно, уже перевірили сотні варіантів рекламних оголошень, креативів, способів налаштування рекламних кампаній. Але цей процес нескінченний, бо навіть якщо вдалося знайти «зв’язку», яка працює, ніхто не гарантує, що вона не припинить роботу вже завтра. У цьому плані ми самі в себе дуже усвідомлені замовники 🙂  

  • Написання рекламних текстів — 6 годин.
  • Розробка рекламних креативів — 45 годин.
  • Запуск та оптимізація кампаній — 25 годин.
  • Доопрацювання аналітики — 12 годин. 
  • SEO завдання — 25 годин. 

Отже, щомісяця ми:

1. Оновлюємо тексти та рекламні креативи, зокрема в motion-форматі. 

2. Тестуємо різні налаштування рекламних кампаній. 

3. Працюємо над просуванням сайту в пошуку. 

Інші процеси

Окрім згаданого вище, є десятки інших процесів, які також стосуються внутрішнього маркетингу: 

  • розробка та доопрацювання послуг — 40 годин;
  • розробка та доопрацювання презентаційних матеріалів — 30 годин; 
  • створення та розвиток партнерської мережі — 50 годин; 
  • pr-публікації на зовнішніх майданчиках — 20 годин; 
  • підготовка та проведення виступів на конференціях та в бізнес-спільнотах — 30 годин. 

У цьому переліку не враховані дії щодо організації цього процесу та комунікації команди, на що також витрачаються десятки годин на місяць.  

Що в підсумку?

За підрахунками витраченого часу за всіма напрямами ми отримали 600+ годин комплексної роботи. Чи потрібно більше часу? Однозначно так. Не вагаючись, я б збільшив цю цифру мінімум удвічі. Але 600 годин на внутрішній маркетинг цілком достатньо, щоб агенція щороку подвоювала свої показники. 

Хочете отримати віддалений відділ маркетингу, який готовий миттєво долучитися до роботи з вашим бізнесом? 

Почніть із індивідуальної консультації.