Хав’єр Мілей став новим президентом Аргентини. Він одночасно любить Україну, Трампа та коментувати економіку в ТікТок.

Світові ЗМІ називають його політиком-неофітом, який каже людям те, що вони хочуть почути. Тобто популістом.

Через це хочу поділитися своїми спостереженнями, коли люди обирають популізм, що таке побутовий популізм, звідки він з’явився і чому з ним дуже важко боротися.

Отже, поїхали…

Чому люди обирають популізм?

У маркетингу ми використовуємо розумову вправу під назвою «ідеальний продукт».

Універсальний спрощений опис ідеального продукту має такий вигляд:

«Я хочу отримати результат швидко, дешево та гарантовано». 

Найімовірніше, і ви б не відмовилися, якби таке існувало, еге ж?

І тут починається найцікавіше.

Чим менше людина розуміє, як щось влаштовано всередині, тим простіше їй продати дешевий, не якісний, але гарно запакований продукт.

Це працює як із товарами, так і з послугами. Взагалі скрізь, де є вибір.

Скажи, що в тебе якісно, дешево, із гарантіями крутого результату, — зʼявиться черга. Звісно, будуть і скептики, які тверезо розуміють, що так не працює.

Коли йдеться про індивідуальний вибір, це одна справа. Кейс МММ нічому не навчив клієнтів B2B Jewelr, але це був їхній вибір, на що витрачати гроші. Розважайтеся, як хочете.

Але коли вибір колективний?

Політика — це такий самий ринок, де людина обирає між різними продуктами.

Ціна продукту — це не тільки час та зусилля, щоб розібратися, як це все працює, та скласти власну думку. Це насамперед здатність людей щось віддати, оскільки не буває високого рівня життя без здатності суспільства віддавати чи відмовлятися:

Це відмова від побутової корупції, податки в тому обсязі, у якому вони мають бути, а не скільки підприємець вважає потрібним за своєю власною совістю. Суспільна відданість роботі, створення конкретних продуктів чи визначеної кількості… має бути хоч щось.

Коротко кажучи, комусь треба платити.

У деяких країнах є інерція від платні попередніх поколінь. Це як отримати значну суму на банківський рахунок, квартиру та машину від батьків.

Але не всім так пощастило. Комусь треба заробляти самому, будувати суспільство та дотримуватися правил.

Така ціна продукту.

Якість же політичного продукту — це те, наскільки ваші очікування були виправдані. Наскільки пакування збігається зі змістом.

Отже, шкідливі поради, як продати популіста у ролі продукту:

1. Установіть низьку ціну.

Споживачу не треба нічого робити, він і так молодець.

2. Забудьте про складні слова та пояснення.

Інакше кажучи, не будьте нудними. Зробіть шоу, щоб люди відчули емоції.

3. Змістить фокус уваги.

Через відсутність бажання витрачати свій час, щоб навчитися користуватися попереднім продуктом, люди опинились у скрутному становищі.

Але змінюватися не треба, проблема тільки в поганому попередньому продукті.

4. Дайте просте рішення.

Викинь старий продукт, спробуй новий. І все, більше нічого не треба. Просто почекай дива, яке трапиться само собою!

Популізм ідеальний із погляду маркетингу, тому з ним дуже важко боротися.